"...Formula E yarışçılarının sesizliğine gümbür gümbür motor sesleri eşlik ediyor.”
Spor - Nissan Formula E'ye Katılıyor
Her sahada oynama ve kazanma tutkusu
#SPOR #NISSAN INTELLIGENT MOBILITY
Nissan en çok satan elektrikli araçtan elde ettiği deneyimi motor sporlarına taşıyor.
"...Formula E yarışçılarının sesizliğine gümbür gümbür motor sesleri eşlik ediyor.”
Spor - Nissan Formula E'ye Katılıyor
Elit bir grup mühendis, test sürücüsü ve tasarımcı tarafından üretilen yol araçlarında üstün Nissan performansı.
İSMİ ASLINDA HERŞEYİ ANLATIYOR
NISMO, hataya karşı toleransın en az olduğu deneme sahasından – yarış pistinden – esinlenilerek tasarlanmış olup, en üst düzey Nissan performansının somutlaşmış halidir. Her seviyede çalışma, sürüş ve kazanma deneyimine sahip seçkin bir mühendis ve test sürücü grubu üstün niteliklere sahip Nissan araçlarını alarak, nefes kesen ve özgün bir deneyim sunan NISMO yol arabalarını yaratmışlardır. NISsan MOtorsport kelimelerinden türetilmiş ismiyle, zaten NISMO’dan daha azı da beklenmemelidir.
AZMİN TARİHİ
Nissan’ın yarış geleneği 80 küsur yıl önce başlamıştır ve halen devam etmektedir. Bu, kararlılığın, zorlu bir sürecin ve spora duyulan tutkunun hayranlık uyandırıcı öyküsüdür. Nissan tarihindeki dönüm noktalarından bazıları şunlardır:
TAMAGAWA YARIŞ PİSTİ
Henüz ikinci yılındayken bile, Nissan’ın motor sporlarına ne denli tutkun olduğu belli. Tokyo yakınındaki 1200 metrelik oval yarış parkurunda Datsun – Nissan’ın ilk çıkış markasıdır, bir süre sonra resmi olarak Nissan adını almıştır – yarışı kendisinde çok daha büyük olan yabancı otomobillere karşı kazanmak için NL75 yarış otomobilinde yeni DOHC süper şarjlı motorunu kullanmış ve “Dev Katili (Giant Killer)” efsanesini yaratmıştır. Bununla birlikte, yarış deneyimlerinden ders çıkarma ve öğrendiklerini yol arabalarında uygulama geleneğini de başlatmıştır.
Avusturalya Rallisi
Zorlu yollara, su taşkınlarına ve aşırı sıcaklıklara karşı savaşan Nissan, Avustralya kıtasının çevresindeki “Dünyanın En Zorlu Ralli” sini sınıfında birinci olarak bitirerek dayanıklılık konusundaki itibarını arttırıyor. Direksiyonda, daha sonra NISMO'nun ilk başkanı olan Yasuharu Nanba vardı. Yarışmaya katılanların yarısı 16.600 km uzunluğundaki parkuru tamamlayamadı. Bu çok zorlu ve ağır parkur, bir daha hiç kullanılmadı.
Suzuka'da ŞOK
Birinci sınıf performans. Skyline GT, 1964 JAPONYA Grand Prix'si sıralama turlarında Pole pozisyonu kazandı ve ardından Japonya Grand Prix'sinde liderliği Porsche 904 Carrera GTS'den devraldı. Sadece Porsche'ye sürpriz yapmakla kalmadı, motor sporları ve Japonya için de doruk noktalarından biri haline geldi.
240Z A.B.D.'de
1970 yılında, 240Z özel yarışmacılar arasında bir favori olmuş ve SCCA C Production serisinde kupaları toplama geleneğine başlamıştır. Z, 1970 ve 1971'de C Production National Championship'i kazandı. Z efsanesi, 2016 SCCA National Championship'te Touring 3 yarışında 350Z galibiyetine kadar devam etti. Nissan'ın 100. SCCA Runoff şampiyonluğunu elde ederken SCCA tarihinde bu inanılmaz başarıyı kazanabilen ilk otomobil üreticisi oldu.
GT-R'ın dirilişi
1989'da GT-R'ın geri dönmesini takiben, 1990'da tüm yarışmacıları geride bırakarak ilk yarışını kazanması motor sporlarına muhteşem geri dönüş oldu. 1993 yılına kadar 29 yarış kazanarak All-Japan Touring Car Şampiyonasının en baskın yarışmacılarından biri oldu. 1991 yılında Spa Francorchamps'da 24 saat yarışını kazanarak dünya çapında bir fenomen haline geldi. GT-R 1991 ve 1992 yıllarında Avusturalya galibiyetleriyle "Gozilla" lakabını kazandı.
Group C Başarısı
1984'ten itibaren Japonya'da Grup C yarışlarına katılan Nissan’ın C Grubu otomobil 1990-1992’de üç galibiyet dahil olmak üzere etkileyici bir rekor kırdı. Ekip 1991'de kendi şasisini yarattıktan sonra, 1992 yılında Masahiro Hasemi, Kazuyoshi Hoshino ve Toshio Suzuki pilotajında, R91CP otomobilleriyle dünyanın en prestijli yarışlardan biri olan 24 Saat Daytona'da galibiyet alarak dünya sahnesinde dikkat çekti.
Le Mans 24 Saat
Nissan'nın Le Mans programı 1986'da başladı. 1998 yılında NISMO tarafından geliştirilen Nissan R390 GT1, dünyanın en efsanevi dayanıklılık yarışına katıldı. GT1 sınıfında 3. olan takım Le Mans'da podyuma çıkan ilk Japon takımı oldu. Buna ek olarak, GT1 klasmanında yarışı tamamlayan ilk 10 ekipten 4'ü Nissan otomobillerini kullanıyordu.
2004 Japonya GT Şampiyonası
Skyline GT-R R34'ün halefi olan Fairlady Z, ilk yarışını kazanarak rekabetçiliğini çabucak kanıtladı. Satoshi Motoyama ve Richard Lyons onu zafere taşıdılar. Fairlady Z, 6. Turu kazanarak Nissan'ın sezon için Takım şampiyonluğunu elde etmesiyle ve Motoyama ve Lyons'un Sürücü tacını eve götürmesiyle sonuçlandı. Motoyama ve Lyons da sürücüler şampiyonasını kazandılar.